|
OBLASŤ VÝCHOVY A VZDELÁVANIA |
Globálny cieľ |
Dosiahnuť hlavný cieľ sformulovaný v ŠVP pre gymnáziá:
rozvinuté absolventove schopnosti, znalosti a hodnotové postoje tak, aby:
– bol absolvent pripravený pre pracovný a mimopracovný život v spoločnosti,
– získal nevyhnutný vzdelanostný základ pre kontinuálne (aj celoživotné)
vzdelávanie a pre svoj osobný a sociálny rozvoj. |
Strategický cieľ 1 |
Rozvinúť u absolventov kľúčové spôsobilosti v záujmových oblastiach učenia sa tak, aby:
– získali dostatok spôsobilostí, ktoré dokážu samostatne a kreatívne
uplatňovať v záujmovej činnosti . |
Cieľ 1.1 |
V personálnej oblasti: maximálne rozvinúť potenciál každého žiaka pre osobnostné zrenie a stávanie sa svojskou, samostatnou (nezávislou), tvorivou a zodpovednou osobnosťou |
Aktivita 1.1.2 |
Vypracovanie výchovného plánu záujmového útvaru , používanie učebných prostriedkov, vyučovacích metód a foriem, ktoré budú umožňovať rozvoj potenciálu každého žiaka |
Cieľ 1.2 |
V sociálnej oblasti: rozvinúť u žiakov zmysel pre sociálnu vzájomnosť, starostlivosť a spravodlivosť, upevniť záujem o uchovanie národného dedičstva a akceptovanie kultúrnych odlišností |
Aktivita 1.2.1 |
Používanie učebných postupov a prístupov (napr. skupinová forma vyučovania, zážitková metóda, …), ktoré umožňujú rozvinutie žiakovho zmyslu pre sociálnu vzájomnosť, starostlivosť , spravodlivosť , fair play hru, zmysel pre kolektívnu spoluprácu, vytváranie dobrých medziľudských vzťahov … |
Aktivita 1.2.2 |
Zapájania žiakov do verejnoprospešných aktivít neziskových organizácií, školských a mimoškolských akcií rôzneho charakteru. |
Cieľ 1.3 |
V profesijno-orientačnej oblasti: rozvinúť schopnosti k informovanému výberu svojho profesionálneho smerovania |
Aktivita 1.3.1 |
Do výchovných plánov jednotlivých krúžkov zahrnúť informácie o praktickom využívaní preberaných poznatkov |
Aktivita 1.3.2 |
Do výchovných plánov zahrnúť metódy, ktoré uľahčujú profesionálne smerovanie žiakov –projektová metóda, vypracúvanie seminárnych prác, exkurzie do závodov, návšteva športových podujatí , kultúrnych predstavení a pod. |
Cieľ 1.4 |
Vo všeobecnovzdelávacej oblasti: rozvinúť široký kultúrny (všeobecný, najmä vedecký) vzdelanostný základ pre celoživotné zveľaďovanie pri súbežnom pestovaní kreativity |
Aktivita 1.4.1 |
Vo vyučovacích predmetoch sa snažiť o to, aby žiak získal dobrý vzťah k jednotlivým vybraným záujmovým činnostiam a aby mal ochotu ďalej sa vzdelávať a zvyšovať svoju výkonnosť, starostlivosť o zdravie a vytvoriť si zdravý životný štýl. |
Aktivita 1.4.2 |
Naučiť žiakov vytvoriť si časový priestor na osvojenie techník efektívneho učenia sa, organizovanie voľného času |
Aktivita 1.4.3 |
Vo výchovných plánoch záujmových útvarov vytvoriť priestor pre využívanie vyučovacích metód, ktoré vedú k samostatnej a kreatívnej práci (projektová, heuristická metóda, metóda riešenia problémov, zážitková metóda,…) |
Strategický cieľ 2 |
Priblížiť sa k poslaniu našej školy –„ Vychovať žiaka vzdelaného, s vlastným názorom na dianie vo svete i v jeho najbližšom okolí, s pozitívnym prístupom k životu, pripraveného na štúdium na akejkoľvek vysokej škole podľa jeho záujmu a cieľavedomého výberu , pripraveného na život v spoločnosti, s pochopením a dodržiavaním práv a povinností, schopného prijať zodpovednosť za svoje konanie a rozhodnutia. Žiaka, ktorý pozná sám seba, svoje schopnosti a ktorý chce a dokáže rozvíjať svoje spôsobilosti.“ |
Cieľ 2. 1 |
Zabezpečiť, aby v činnostiach záujmových útvaroch prevažovali vyučovacie metódy, pri ktorých prevláda samostatná práca študentov s využitím moderných informačno-komunikačných technológií (IKT) |
Aktivita 2.1.1 |
Prehlbovanie metodickej prípravy učiteľov vo využívaní prostriedkov IKT a následne ich realizácia v prezentovaní svojej práce v mimoškolskej činnosti. |
Aktivita 2.1.2 |
Vytvorenie materiálno-technického zabezpečenia na vytvorenie možností použitia metód a foriem práce, ktoré podporujú samostatnú prácu študentov . |
Cieľ 2.2 |
Zmena vzťahu učiteľ- študent. Učiteľ je partnerom žiaka na jeho ceste k získaniu potrebného vzdelania |
Aktivita 2.2.1 |
Aktivizovať činnosť študentskej rady, aby sa stala partnerom CVČ vo všetkých jej oblastiach pri organizácií kultúrnych, športových a spoločenských aktivít. |
Strategický cieľ 3 |
Zabezpečiť maximálne možný rozvoj kľúčových spôsobilostí žiakov |
Cieľ 3.1 |
Implementácia rozvoja kľúčových kompetencií žiakov do výchovného procesu CVČ |
Aktivita 3.1.1 |
Vytvorenie výchovného plánu záujmového útvaru, ktorý umožní rozvoj kľúčových kompetencií žiakov |
Strategický cieľ 4 |
Zabezpečiť neustále zlepšovanie rozhodujúcich procesov v CVČ a rešpektovanie názorov žiakov, ich zákonných zástupcov, zriaďovateľa v procese zlepšovania sa |
Aktivita 4.1 |
Zabezpečenie spätnej väzby v procese zlepšovania zo strany žiakov, ich zákonných zástupcov, zamestnancov školy, zriaďovateľa, regiónu |
Strategický cieľ 5 |
Poskytovanie vysokokvalitnej prípravy na vysoké školy |
Aktivita 5.1. |
Vytvárať systém vnútornej kontroly výchovno-vyučovacích výsledkov tak, aby bol pre pedagógov motivujúci a zabezpečovať dostatok finančných prostriedkov na diferenciáciu finančného ohodnotenia zamestnancov podľa dosiahnutých výsledkov |
Aktivita 5.2. |
Vytvárať vhodné materiálno-technické zabezpečenie na vyučovanie jednotlivých záujmových útvarov. |
Strategický cieľ 6 |
Zabezpečiť vysokokvalitnú prípravu študentov v jednotlivých záujmových útvaroch CVČ . |
Cieľ 7.1 |
Získavať záujemcov o mimoškolskú činnosť zo širokého okolia |
Aktivita 7.1.1 |
Realizácia všetkých cieľov a opatrení uvedených v tomto dokumente |
Cieľ 7.2 |
Vytvárať klímu, ktorá podporuje zdokonaľovanie a vzdelávanie žiakov a zamestnancov CVČ |
Aktivita 7.2.1 |
Vytváranie výchovných plánov, používanie vyučovacích metód a foriem, ktoré aktivizujú žiakov pri využívaní možností, ktoré im škola ponúka v čase ich osobného voľna. |
Aktivita 7.2.3 |
Vytváranie vhodného materiálno-technického zabezpečenia v jednotlivých záujmových útvaroch. |